Protokół Turnieju Jednego Wiersza VI Ogólnopolskiego Festiwalu Poetyckiego im. Wandy Karczewskiej z dnia 5 listopada 2016 r.
Jury w składzie
przewodniczący – Leszek Żuliński
członkini – Roma Jegor
członkini – Anna Maria Wierzchucka
sekretarz – Aleksandra Konieczny
po wysłuchaniu 34 wierszy postanowiło przyznać
I Nagrodę – Marek Stachowiak (700 zł oraz statuetka)
II Nagrodę – Dawid Staszczyk (500 zł)
III Nagrodę – e/e Joanna Chachuła (400 zł) i Magdalena Gałkowska (400 zł)
oraz 5 równorzędnych wyróżnień
Przemko Janiszko (200 zł)
Grzegorz Kielar (200 zł)
Justyna Koronkiewicz (200 zł)
Czesław Markiewicz (200 zł)
Anna Nawrocka (200 zł)
W kategorii Przed Debiutem nagrodę otrzymuje Krzysztof Schodowski (500 zł)
W kategorii Poeta z Kalisza nagrodę otrzymuje Krzysztof Martyna (500 zł)
Na tym obrady zakończono.
Jury
przewodniczący – Leszek Żuliński
członkini – Roma Jegor
członkini – Anna Maria Wierzchucka sekretarz – Aleksandra Konieczny
Kalisz, 5 listopada 2016
——————
Protokół z posiedzenia Jury II Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego im. Rodziny Wiłkomirskich
W dniu 20 października 2016 roku Jury w składzie: Wojciech Kass (przewodniczący), Aneta Kolańczyk i Tadeusz Olszewski po zapoznaniu się ze 146 zestawami nadesłanych wierszy postanowiło przyznać zgodnie z regulaminem nagrody następującym autorom:
I nagroda – 1000 zł
godło Przed debiutem, po debecie: Marcin Królikowski, Warszawa
II nagroda – 700
godło Kot w łapach – Janusz Lisicki, Warszawa
III nagroda – 600 zł
godło Avatar – Grzegorz Kielar, Tarnowskie Góry
III nagroda – 600 zł
godło Syczący spam – Czesław Markiewicz, Zielona Góra
dwa równorzędne wyróżnienia po
400 zł – godło Lewita – Marek Stachowiak, Deszczno
400 zł – godło Gwasz – Ewa Włodarska, Tykocin
Kategoria muzyczna:
I nagroda – 1000 zł
godło Muzyk – Dawid Jung, Gniezno
wyróżnienie – 300 zł
godło Heritage – Anna Piliszewska, Wieliczka
Jury gratuluje Laureatom i dziękuje wszystkim uczestnikom konkursu za nadesłanie wierszy.
[Aneta Kolańczyk] [Tadeusz Olszewski] [Wojciech Kass]
Koperty z danymi laureatów zostały otwarte w obecności sekretarza jury
[Izabela Fietkiewicz-Paszek]
————————
Protokół z posiedzenia Jury II Konkursu na Recenzję organizowanego przez Stowarzyszenie Promocji Sztuki Łyżka Mleka
W dniu 20 października 2016 roku Jury w składzie: Tadeusz Olszewski, Karol Samsel i Beata Wicenciak po zapoznaniu się z nadesłanymi na konkurs recenzjami jednogłośnie postanowiło przyznać następujące nagrody:
I miejsce Patrycja Jarosz 600 zł
II miejsce Kazimierz Rink 400 zł i Anna Mochalska 400 zł
III miejsce Magdalena Gałkowska 300 zł i Krzysztof Martwicki 300 zł
Jury gratuluje Laureatkom i dziękuje wszystkim uczestnikom konkursu za udział.
Komentarz jurora
Podobnie jak w roku ubiegłym, także w tym jurorzy nie mieli żadnych wątpliwości w kwestii przyznania pierwszego miejsca. Tegoroczna zwycięska recenzja to omówienie tomu Krzysztofa Micha i Pawła Łęczuka, One Day in Calisia, projektu, którego nieoczywiste dno, nietrywialną głębię odsłania Patrycja Jarosz. W porównaniu do recenzji z ubiegłego roku (i tamtą rok temu Jarosz zwyciężyła nad swoimi konkurentkami i konkurentami) w tej uderza jednak znamienny lakonizm, rodzaj wypracowanego przez Autorkę eseistycznego wyciszenia (jakże cenna to cecha, i jaka wbrew pozorom – architektoniczna!). Autorzy One Day in Calisia zawdzięczają Jarosz przekonujące pogłębienie swojego projektu. Z jednej strony bowiem w oczach Jarosz i dzięki oczom Jarosz jest to projekt liryki zaangażowanej – antybedekerowskiej, wymierzonej przeciwko niemoralności literackiej turystyki i podróżowaniu jako aktowi specyficznej demoralizacji. Z drugiej – to zamysł liryki w jakiś sposób dyskutującej z flaneuryzmem, z tradycjami monumentalnego modernistycznego spacerowania po Paryżu Charles’a Baudelaire’a, z Pasażami Waltera Benjamina. Z trzeciej strony (bo jest i strona trzecia) – One Day in Calisia to „kaliski projekt antymimetyczny” (potężne słowa), a więc grający nie tylko z manierami naśladowniczymi, lecz także – z całą ideą naśladownictwa rzeczywistości przez literaturę. Nie da się więc tego żadnym sposobem zakwestionować – Patrycja Jarosz jest erudytką. Ma także rzadką zdolność wprowadzania swojej literackiej aktualności w tradycję przeszłości intelektualnej, kulturowej, filozoficznej i artystycznej, w tym wypadku: modernistycznej zwłaszcza. Potrzeba takich głosów i takich recenzentów. Nie tych, którzy do znudzenia „skandują” miejsca, do których zmierzamy, ale tych, którzy z trudem, skrupulatnie, pieczołowicie i z wysiłkiem „artykułują”, „sylabizują”, „odzwierciedlają” fragment po fragmencie miejsca, skąd przychodzimy.
Karol Samsel
[Tadeusz Olszewski] [Karol Samsel] [Beata Wicenciak]